zaterdag 28 januari 2012

Februari 2011 - Je blijft bij ons!

Ik besluit je te kopen. Ik had bij een eigen paard eigenlijk meer een bomproef paard in mijn gedachten. Maar ja, jij kwam jij op ons pad en we kunnen je nu niet zomaar laten gaan. We moeten eigenlijk alles nog leren. Niet de ideale combinatie mens-paard. Ik laat je spieren en pezen controleren. Op 7 februari volgt de klinische keuring door de dierenarts en een bloedonderzoek. Je wordt goedgekeurd. Op 13 februari gaan Flos en ik voor de tweede keer oefenen met het barebackpad. We doen hem losjes om. Ik hou je vast. Jij staat ontspannen te kauwen en te gapen. Flos staat op een krukje naast je over je rug gebogen en aait je zijde aan de andere kant. Opeens spring je weg. Flos valt, ik val en breek mijn pols. Is dit een voorteken, een waarschuwing, zijn wij wel de mensen die jij nodig hebt, moet ik jou wel kopen? Als we jou laten gaan zal je ingereden worden door iemand die je helemaal zal overdonderen. We hebben haar al aan het werk gezien bij een ander paardje op stal. Ik hou me toch bij mijn besluit. Je blijft bij ons!

Flos en Indy (januari 2011)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten