zaterdag 28 januari 2012

December 2011 - Rechtrichten en vrijheidsdressuur

Het gaat goed. Ik heb een instructrice academisch rechtrichten gevonden, gewoon in de buurt :-) Haar naam is Mirjam van Gelderen (www.arionrijkunst.nl). Mirjam combineert het rechtrichten met freestyle. Een perfecte combinatie. Ook komt het trainen van het leiderschap goed aan bod. Dat heb ik wel nodig. Het feit dat een paard je spiegelt is iets waar ik steeds weer attent op wordt (gemaakt). Indy is een onzeker paard en zoekt naar een leider. Als hij het leiderschap mist en er gebeurt iets waar hij van schrikt dan vlucht hij. Dus moet ik me als leider gedragen. Daar komt de communicatie tussen paarden weer om de hoek kijken. En dat werkt. Flos is veel meer ontspannen dan ik. Ik denk te ver vooruit. Maak me druk om dingen die helemaal niet gebeuren. Daaraan werk ik nu. En het lukt. Waar het allemaal niet toe leidt hè, het hebben van een paard :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten