dinsdag 5 maart 2013

Oktober 2012 - Nieuwe trainingsmethode

We willen Indy weer trainen. Flos heeft met clickeren en voedselbeloningen al heel veel bereikt. Indy blijft hierbij ook ontspannen. Ik moet denken aan een website die ik al heel lang geleden bij mijn favorieten had gezet (al voordat we Indy zadelmak gingen maken). De website www.subtieltrainen.nl van Conrad van Pruissen.
Conrad maakt d.m.v. clickertraining paarden zadelmak. Tsja, dat zadel. Zou het onder begeleiding van Conrad wel lukken om Indy in de toekomst ontspannen te kunnen berijden? Ik zelf hoef niet eens meer zo nodig maar het zou voor Flos geweldig zijn. Met of zonder zadel, we gaan ervoor! De eerste afspraak met Conrad is snel gemaakt. Ik ben sceptisch maar hij heeft er alle vertrouwen in. Ik hoop zo dat hij gelijk heeft.
Het begint in ieder geval heel goed! Indy is namelijk zo op zijn gemak bij de kudde dat hij helemaal niet met ons mee wil. Hem vangen in zo'n mega grote wei is dan ook niet eenvoudig. Het lukt wel maar dan zijn we ongeveer een kwartier bezig. Gelukkig heeft Conrad ook heel veel verstand van het natuurlijke gedrag van paarden. We passen zijn advies toe en kunnen Indy zonder probleem 'vangen'. Yes!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten